fredag den 28. oktober 2011

Min ide med banen.

Jeg har kun et lille rum til rådighed, men det er da også rigeligt, for der skal jo også tid til at bygge på det.Banen går rundt langs vægen, hvor jeg så kan stå i midten og kan nå indover banen hele vejen rundt.
Jeg har valgt lave det som en stor station, da der ikke kan blive plads til nogle ordentlig strækning, men så er der plads til havn og spor til rangering. Det kunne være sjovt med en punkt til punkt bane, men i mit tilfælde er der for lidt plads og så syntes jeg også det er bedre når man er flere til at kører den type bane.
Banen er bygget op i tre lag, hvor de to ikke er synlige altså skjult banegård, hvor det øverste så er hovedbanegården. På de to nederste lag holder hele tiden 6 togstammer på hver, som så bytter og rykker frem når der kommer et tog ned fra hovedbanegården. Selve hovedbanegården minder en del om Vejle, for den ligger også rundt i en kurve, med havnespor og et ranger område, så hvis man forestiller sig man står ud i fjorden , så vil togene komme ind fra hver sin side, altså fra Fredericia og Horsens, det er sådan nogenlunde den måde det kommer til se ud, når man så står og passer stationen .
Da jeg typisk kører alene med anlæget, så kommer det til at kører automatisk på nogle spor, mens andre køres manuelt. Min ide med det er, at mens jeg ranger eller kører et tog fra 2½ ned til færgen manuelt, så kører der stadig tog som giver liv på anlæget. Jeg kan også bare sætte mig ned for at tænke på nye ider, mens der stadig kører tog. Hvis jeg har gæster, kan de så kører rangermaskine, sende eller modtage gods eller persontog, mens jeg passer komandoposten. jeg har været med til at kører efter køreplan hos andre, måske kunne man også lave det på nogle tog, så man får stillet nogle opgaver, især når man har nogen på besøg.    





Ingen kommentarer:

Send en kommentar